Inscripcions paradistes 2022
Bases de participació a la 23a edició de la Fira de les Bruixes - 1 de novembre de 2022
Les persones interessades a participar a la Fira de les Bruixes han de presentar la seva sol·licitud en els termes establerts en aquestes bases.
Tipologia de parades: Només podran participar a la fira les parades que tinguin cabuda en una de les categories següents:
- Tipus I: Venedors d’artesania i regal
- Tipus II: Expositors de productes i serveis esotèrics o relacionats amb la bruixeria
- Tipus III: Venedors d’alimentació per emportar: xurreries, creperies, pizzeries…
Dimensions i ubicació de les parades: En el cas de parades de més de 3 metres de fondària, es podran autoritzar en funció de les possibilitats d’instal·lació que permeti l’espai públic disponible. Caldrà indicar-ho a al formulari de sol·licitud.
L’organització ubicarà les parades en l’espai destinat a la instal·lació de les parades en funció de la tipologia de la parada i la dimensió.
Els expositors rebran un correu electrònic amb indicació del número i posició de la parada almenys una setmana abans de la celebració de la fira.
La reserva del lloc assignat per a la parada es mantindrà fins a les 7 del matí del dia 1 de novembre. A partir d’aquella hora es redistribuiran els espais que hagin quedat lliures.
Anirà a càrrec de cada expositor la instal·lació de la parada o estand, així com la llum, l’aigua o el material que necessiti.
Data i horaris de la Fira: La Fira tindrà lloc el dimarts 1 de novembre de 2022.
Horari de muntatge: de 6:00h a 8:00h
Horari de venda: de 8:00h a 20:00h
Horari de desmuntatge: a partir de les 20:00h
Cal respectar els horaris de muntatge, venda i desmuntatge de les parades.
Presentació de sol·licituds:
Les sol·licituds s’han de presentar mitjançant el formulari que trobareu a continuació, adjuntant la documentació establerta en aquestes bases.
El termini de presentació de la sol·licitud és del 20 de juliol al 3 d’octubre de 2022.
No s’admetrà ni es tramitarà cap sol·licitud de parada de venda que s’hagi presentat fora del termini esmentat.
L’organització es comunicarà amb els sol·licitants mitjançant l’adreça de correu electrònic proporcionat en el formulari d’inscripció.
Un cop finalitzat el termini d’inscripció, l’organització seleccionarà els expositors que participaran a la fira en atenció al compliment de l’aportació de la documentació obligatòria presentada, la valoració de la documentació opcional aportada i la idoneïtat dels expositors en relació a les ubicacions i les places disponibles.
Es respectarà l’antiguitat de les parades sempre i quan hagin mostrat respecte per les bases establertes en les edicions anteriors.
Les sol·licituds que hagin quedat excloses però que no hagin estat seleccionades constituiran una llista de reserva per a possibles renuncies.
Els preus d’inscripció vigents, per a la 23ª edició de la Fira de les Bruixes, en funció de la longitud de la parada, són els següents:
- Fins a 3 metres: 40€
- De 3 a 6 metres: 60€
- De 6 a 9 metres: 70€
- A partir de 9 metres: 70€, més 2€ per cada metre addicional.
Les parades de menjar preparat (xurreries, creperies, pizzeries…) hauran de satisfer un suplement de 100€.
Les persones participants que obtinguin parada hauran de satisfer els preus d’inscripció corresponents mitjançant transferència bancària en el número de compte següent:
BBVA Núm. de compte ES97 0182 6035 41 0200003849
Indicar en el concepte de la transferència el nom de l’expositor introduït en el formulari, en el termini comprès entre el dia de la comunicació de l’acceptació de la inscripció i el dia 14 d’octubre de 2022.
El transcurs del termini de pagament sense haver realitzat l’ingrés, serà motiu d’exclusió de l’expositor.
No es retornaran els diners de la inscripció si l’expositor no es presenta el dia de la fira o si la pluja o altres elements aliens a la voluntat de l’organització impedeixen el normal desenvolupament de la Fira de les Bruixes.
Per poder participar a la 23ª edició de la Fira de les Bruixes, cal complir els següents requisits:
5.1. – REQUISITS TÈCNICS
- Estar donat d’alta a l’epígraf corresponent de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE).
- Estar al corrent del pagament de les cotitzacions de la Seguretat Social.
- Disposar dels documents de cotització de la Seguretat Social TC1 (rebut de liquidació de les cotitzacions) i TC2 (relació nominal de treballadors).
- Tenir contractada una pòlissa de responsabilitat civil.
- Disposar de totes les autoritzacions necessàries per a la venda dels productes que ofereix.
- Complir les condicions exigides per la normativa reguladora dels productes que tingui a la venda.
- Complir els requisits establerts al Reglament CE 852/2004, del Parlament Europeu i del Consell de 29 d’abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris, i el Reglament (UE) 2021/382 de la comissió de 3 de març de 2021 pel qual es modifiquen els annexos del Reglament (CE) núm. 852/2004 del Parlament Europeu i del Consell, en relació a la higiene dels productes alimentaris, en el que respecte a la gestió dels al·lèrgens alimentaris, la redistribució d’aliments i la cultura de seguretat alimentària, i de la normativa d’aplicació que se’n derivi.
- Mantenir la vigència de les anteriors condicions durant la celebració de la Fira de les Bruixes el dia 1 de novembre de 2022.
5.2 – REQUISITS ESTÈTICS I MATERIALS
- Decoració. Les parades han de seguir l’ambientació del segle XVII a Catalunya. No s’acceptaran parades amb temàtica de Halloween o contemporània.
- Parada. L’estructura de la parada ha de ser de fusta. En cas contrari, és necessari recobrir l’estructura amb elements d’ambientació de l’època com ara roba de sac o teles de color granat, ocre o beix. No es permet l’ús de carpa blanca.
Aquells elements moderns, així com la seva instal·lació elèctrica tipus: làmpades, neveres, bàscules, microones, congeladors, caixes registradores…que siguin imprescindibles, no poden estar a la vista. La parada així com qualsevol publicitat visible, ha d’estar retolada en català. - Vestuari. Els paradistes han d’anar vestits de l’època en què s’ambienta la fira. La vestimenta recomanada són les camises i bruses blanques, pantalons de pana, faixes…
- Producte. No es permeten les bosses de plàstic i és obligatori utilitzar bosses biodegradables i/o reciclables.
Els expositors no podran variar el producte objecte de venda sense prèvia autorització de l’organització. Tots els productes que es comercialitzin hauran de complir la normativa vigent específica que correspongui en cada cas. Els productes alimentaris hauran d’estar etiquetats segons la normativa vigent.
El compliment d’aquests requisits (tècnics, estètics i materials) s’acreditarà amb la presentació de la declaració responsable signada, incorporada en el formulari d’inscripció com a document a adjuntar.
L’organització es reserva el dret d’impedir el muntatge i exigir el desmuntatge de les parades que no compleixin amb els requisits estètics i materials anteriorment esmentats.
El dia de la Fira, un tècnic de l’organització comprovarà el compliment dels requisits comparant l’expositor muntat amb la fotografia presentada en la inscripció.
Per sol·licitar una parada de venda cal emplenar el formulari d’inscripció esmentat, junt a l’aportació de la documentació següent:
Documentació obligatòria a adjuntar en el formulari d’inscripció: és imprescindible per poder participar en el procés de selecció:
- Fotocòpia del DNI/NIF/Passaport/CIF del sol·licitant
- Fotografia actualitzada de la parada i dels productes a la venda.
- Resum explicatiu de decoració i ambientació de la parada.
- Certificat d’estar al corrent de pagament de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE)
- Certificat d’Alta de la Seguretat Social.
- Pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil vigent i rebut de pagament.
- Declaració responsable signada (model adjunt al formulari d’inscripció)
Documentació opcional i puntuable:
- Documentació addicional per expositors (carnet d’artesà, carnet mestre artesà, productor agroalimentari o títol d’empresa artesana registre Sanitari a nom de la persona o entitat sol·licitant).
- Acreditació de comerç just, solidari, sostenible o de km0.
- Comercialització de productes relacionats amb l’esoterisme i la bruixeria.
- Acreditació de participació en fires artesanals.
- Altra documentació que pugui ser considerada d’interès tenint en compte la temàtica i les bases de la fira.
La manca de presentació de la documentació obligatòria comportarà quedar exclòs del procés de selecció.
En cas que hi hagi alguna modificació per la crisi sanitària de la Covid-19, la celebració de la 23ª edició de la Fira de les Bruixes es regirà per la legislació en matèria de salut vigent en el moment de la celebració de la fira.
Formulari d'inscripció
* Abans de començar a omplir el formulari, us recomanem que descarregueu el fitxer DECLARACIÓ RESPONSABLE (cliqueu AQUÍ). Un cop descarregat, l’imprimiu i el complimenteu i signeu a mà, o bé l’editeu i el signeu digitalment. Posteriorment l’haureu d’adjuntar a l’apartat DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA del següent formulari d’inscripció, juntament amb els altres documents.